August 3, 2011

...Yang Boleh 1

Ini cerita tentang diet. Yang saya mula sejak 16 Jun 2011. Tp saya rasa sangat2 tertekan sebab saya cuma turun sikit sahaja sehingga hari ini. Tp saya tahu la di mana silap saya itu…hahahahaha…

Untuk pengetahuan penurunan sangat cepat apabila saya minum air masak bergelen2..ekekeke….lepas tu saya agak malas nak kelek bekas air saya ke hulu ke hilir . Berat woooo…dahlah kadang2 meeting bukan di pejabat . Dahla kadang2 saya merayap ke sana ke mari. Masalahnya yang berat tu blhla beralah tp tang susah nak g pit stop tu tak boleh blah.hu2.

Tapi saya rasa gembira jugak walau berat turun sikit. Sbb 2 minggu lepas saya pergi beli baju baru, saiz yang muat adalah saiz yang lebih kecil dari biasa.Yeehaaa…hepi..hepi…

Apa yang saya buat ya? Hihihi…sejak tarikh saya kuatkuasa diet, saya tinggal terus ais/sebarang bentuk minuman sejuk. Saya tinggalkan kopi tp bila gilerrr kemaruk datang minum jugak tp sikit sgt & brp kali shj.hihihi. Kenapa blh tggl? Sbb utk sihat & cantik:D dan juga sbb saya rasa ais & kopi buat saya sakit. Dan saya tak boleh sengaja ambil pemangkin utk menjadi sakit sbb nnt kalau saya sakit sapa nak jaga saya.uwaaaaaaaaaaaa.....

Lagik satu utk kuatkan semangat elok jugaklah pergi buat random health checking. Ukur bmi, ukur lilit pinggang, tekanan darah, urinalisis,glukos darah & kolesterol darah. Dapat tahu status itu sedikit sebanyak beri kita kekuatan & semangat untuk capai target. Alhamdulillah kolesterol baik, ukur lilit pinggang ok, tekanan darah ok, urinalisis pun ok.…tang bmi & glukos darah paras yg perlu monitor. Sbb itu lah kena berdiet sungguh2 :D

Nanti kita sambung lagi kisah diet ini ya….

1 comment: